top of page

VERTROUWELIJKHEID & REGELGEVING

Vertrouwelijkheid
Het beheer van het dossier en de geheimhoudplicht gebeuren conform de regels van de beroepscode van de beroepsverenigingen. Als lid van verschillende beroepsverenigingen (NIP, VEN) en als BIG geregistreerde GZ-psycholoog ben ik in het uitoefenen van mijn beroep gebonden aan de beroepscodes. In zo’n beroepscode zijn zaken als vertrouwelijkheid, dossiervorming en rapportage geregeld. In het intakegesprek spreek ik deze zaken ook met u door.

Per 25-5-2018 is iedere praktijk verplicht om zijn privacybeleid te publiceren. Dit kunt u vinden onder Privacybeleid en Algemene Voorwaarden.

Klachten

In het werken met elkaar kunnen er misverstanden ontstaan. Als eigenaar van Atypisch doe ik mijn werk zo goed mogelijk. Toch kan het gebeuren dat u daar niet tevreden over bent. Bijvoorbeeld over de manier waarop de zorgverlening wordt uitgevoerd of over afspraken die niet worden nagekomen. Uw vragen, suggesties en klachten neem ik zoveel mogelijk ter harte. Dat stelt mij in staat mijn dienstverlening aan u en andere cliënten te verbeteren. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als u kenbaar maakt waarover u ontevreden bent of wat u anders wilt. Is het moeilijk uw onvrede onder woorden te brengen? Probeer het dan op te schrijven en leg deze notitie dan voor aan mij als zorgaanbieder. Mogelijk ontstaat er op deze manier een opening om met elkaar te praten en het probleem de wereld uit te helpen. Ik vind het prettig als we dit met elkaar kunnen bespreken om zo tot een werkbare oplossing te komen. Mochten we er met elkaar niet uitkomen dan kunt u zich met uw klacht richten tot de NIP waarbij ik als zorgaanbieder ben aangesloten. 

Neem contact op met de klachtenfunctionaris van het NIP via NIP@klachtencompany.nl of bel 088 – 234 16 01.

De klachtenfunctionaris is gratis. Deze ondersteunt u bij het formuleren van uw klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Samen met u wordt gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor uw klacht.

Meer informatie?
Zie hier het klachtenreglement NIP.

Atypisch is aangemeld bij de Geschillencommissie Zorg. Kijk voor meer informatie op www.degeschillencommissiezorg.nl

Privacybeleid
Meer informatie over het waarborgen van uw persoonlijke gegevens treft u in het tabblad privacy beleid en Algemene voorwaarden.

Kwaliteitsstatuut
Per 1-1-2017 is iedere praktijk verplicht een goedgekeurd kwaliteitsstatuut te hebben. Dit kwaliteitsstatuut is een waarborg dat er gewerkt wordt volgens de wetgeving en richtlijnen. Goedgekeurd GGZ-kwaliteitsstatuut Atypisch Psychosociale Hulpverlening.

Een ondersteunende knuffel
bottom of page